fredag den 20. november 2009

Julerødkål/ fødselsdag

Jeg tro det bliver en god dag, solen er lige stået op, rødkålende står og simmer på komfuret og sender en skøn duft ud i huset og minder om at der snart er jul. Over i vaskeri har jeg en kogevask igang ,Poul er gået i motionscentret og i eftermiddag skal vi til fødselsdag med våres svigersøn til kaffe, senere er vi bleven inviteret til aftensmad .

Ved siden mig stå æggeuret og tigger og fortæller at tiden går alt for hurtig når jeg sider ved PC. Som jeg indlede med at skrive, har vi et meget smuk vejr i dag, solen skinner fra en skyfri himmel, luften er held lun i dag.Hver år ved denne tid koger jeg en stor gryde rødkål ,så har til jul og næsten rasten af året, jeg synes det er så nemt, at lave når kålende er snittet, så stå det og passe sig selv, så er det bare at smage det til og komme det i poser. Æggeuret og tikker vider, jeg har snart brugt den tid jeg har bestemt, jeg må bruge på midt indlæg.Kan i alle der ude i blogland have en god fredag og jeg håber også at solen skinner ved jer.

Posted by Picasa

15 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Det ser lækkert ud det der rødkål! Hvordan gør du egentlig, jeg har aldrig prøvet at lave rødkål selv (ups) kommer du det så i fryseren, bagefter, eller hvordan?

Anette sagde ...

Dejligt med hjemmelavet rødkål. Rigtig god fødselsdag ved jeres svigersøn og god week-end.

Lene sagde ...

Jeg fornemmer hyggen og duften :-) og sådan et æggeur går alt for hurtig, er jeg overbevist om :-)

God weekend til jer begge

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Uhmmm... jeg kan dufte den soedlige kaal helt her over! :)

Pernille på 1. sagde ...

Hvor er I dog aktive derovre i Jylland. uhm hjemmelavet rødkål det plejer jeg også at lave, så kan jeg selv styre hvor meget sukker der skal i.

Håber at I får en dejlig fødselsdag hos svigersønnen

Knus

Annette sagde ...

Conny, hvor er det lækkert, jeg kan næste dufte rødkålen hernede ☺
Tillykke med din svigersøn og hav en rigtig god weekend.

PS. Det er en rigtig god ide med æggeuret, for når man sidder her, så smutter den ene time let efter den anden.

Karina sagde ...

Her i Rødovre har solen været fremme det meste af dagen. Så vi har været på legepladsen i det dejlige vejr på arbejdet ( SFO ).
Rigtig god weekend.

johanne sagde ...

Uhm..jeg kan dufte rødkål, hvor dejligt :-) Jeg bliver inspireret.
Her en dejlig beskrivelse fra din dag, som jeg nyder at læse. Håber I har haft en hyggelig fødselsdag..og du kan lige tro, at Solen også har skinnet her.
Knus.

Manna sagde ...

UHM!, hjemmelavet rødkål, det er nu en gang nr.1. og duften O-LA-LA.
Jeg kan godt huske, at du også lavede rødkål sidste år.
Vi har også haft solskin her på Sydsjælland i dag, herligt
Tillykke med svigersønnen

Kan du have en god weekend

Mette Lykke sagde ...

Uhm hjemmelavet er lækkert..
Må vi få din opskrift på en god julerødkål..
Søren kan ikke lide min og hellere have købe rødkål..
Jeg tænkte han sikkert ville kunne lide din..
Ha en dejlig dag.

Anne Bente sagde ...

ummmmm hjemmelavet er bare altid godt,

sonja sagde ...

Uhm med hjemmelavet rødkål,og intet er som duften af det.Tillykke med svigersønnen.Ha en god weekend..

Kom så igang sagde ...

Kirsten. Jeg skal nok lige lave indlæg om ,hvordan jeg laver rødkål.
Anette Tak skal du have,også god weekend til dig.
Lene.Det med æggeuret har jeg jo lært af dig.
Tina.Du hade det måske, "lige som manden på risten "
Pernille.Vi hade en rigtig god fødselsdag
Annette. Nu er rødkålende lagt i fryseren så nu dufter de ikke mere.Iden med æggeuret har jeg fra Lene,
Karina.Det er skøn når børnene kan komme ud.
Johanne.Tak skal du have vi hade en hyggelig fødselsdag
Manna.Tak skal du ha,kan du også have en god weekend.
Mette .Søren kan da få en pose med hjem, hvis han kommer forbi Viborg.Jeg lægge opskrift ind på bloggen
Anne Bente Tak komentaren.
Sinja.Tak skal du have ,kan du også ha en god weekend.

Kom så igang sagde ...

Kirsten. Jeg skal nok lige lave indlæg om ,hvordan jeg laver rødkål.
Anette Tak skal du have,også god weekend til dig.
Lene.Det med æggeuret har jeg jo lært af dig.
Tina.Du hade det måske, "lige som manden på risten "
Pernille.Vi hade en rigtig god fødselsdag
Annette. Nu er rødkålende lagt i fryseren så nu dufter de ikke mere.Iden med æggeuret har jeg fra Lene,
Karina.Det er skøn når børnene kan komme ud.
Johanne.Tak skal du have vi hade en hyggelig fødselsdag
Manna.Tak skal du ha,kan du også have en god weekend.
Mette .Søren kan da få en pose med hjem, hvis han kommer forbi Viborg.Jeg lægge opskrift ind på bloggen
Anne Bente Tak komentaren.
Sinja.Tak skal du have ,kan du også ha en god weekend.

Pia sagde ...

ser lækker ud den rådkål, håber i havde en dejlig fødselsdag hos svigersønnen. God søndag